Wirtualne spotkania

Wirtualne spotkania stały się dla nas codziennością

Blisko trzy czwarte polskich internautów deklaruje, że regularnie uczestniczy w spotkaniach on-line, wynika z badania HX Study przeprowadzonego przez agencję mediową Starcom we współpracy z departamentem Data Science Publicis Groupe. Największy odsetek respondentów, niemalże 1/3 wszystkich badanych, łączy się zdalnie z rodziną lub znajomymi kilka razy w tygodniu.

Częstotliwość spotkań on-line prywatnych ze znajomymi i rodziną

- Tak wysoki odsetek osób spotykających się zdalnie może tłumaczyć fakt, że 64% respondentów ograniczyło grono znajomych, z którymi spotyka się na żywo. Wiele spotkań musi również poczekać na poprawę sytuacji, postęp w obszarze szczepień i mniejszą liczbę zachorowań, co obserwujemy dopiero teraz – mówi Agnieszka Jędrasik, Business Science & Strategy Manager w agencji mediowej Starcom.

Zachowania dotyczące spotkań na żywo w trakcie pandemii

2/3 ankietowanych deklaruje, że w czasie pandemii uczestniczy w mniejszej liczbie spotkań na żywo, a ponadto trwają one krócej niż w czasach „przedcovidowych”.

Zaistniałe zmiany w pandemii w obszarze spotkań prywatnych na żywo

Najczęściej wykorzystywanym komunikatorem przy spotkaniach zdalnych jest Facebook Messenger, kolejny w rankingu znalazł się Whatsapp. Co ciekawe, najczęściej rozmowy on-line inicjują osoby dorosłe, więc nie jest to nowinka technologiczna przyniesiona do domów przez nastolatki. Dzieci niepełnoletnie jako inicjatorzy takich spotkań stanowią zaledwie 11%.

Popularność komunikatorów do rozmów przez Internet

Połowa spotkań zdalnych jest spontaniczna, jedynie 1/4 jest umawiana z wyprzedzeniem.

Rozmowy w czasie pandemii spontaniczne, czy zaplanowane?

Najczęściej spotykamy się w kameralnym gronie. Dominują rozmowy on-line jedynie z 1 osobą, a kolejne w rankingu znalazły się spotkania 3-5 uczestników.

Liczba osób uczestniczących w prywatnym spotkaniu on-line

Najwięcej naszych rozmów on-line, 44%, trwa od pół godziny do godziny. Takie spotkania nie są okazją do posiłków: najczęściej sa to spotkania przy herbacie lub kawie, a 2/3 uczestników niczego nie spożywa przy takiej okazji.

Typowy czas trwania prywatnej rozmowy on-line

Mimo postępującego luzowania obostrzeń i coraz większego bezpieczeństwa spotkań na żywo, w dalszym ciągu planujemy łączyć się zdalnie i to bez konkretnej okazji.

Powody dla których osoby planują się spotykać on-line w przeciągu najbliższych 2 m-cy

- Uwagę zwraca powszechność i wysoka częstotliwość spotkań on-line. Komunikatory nie są nowością, były dostępne na długo przed pandemią, ale musiała zaistnieć ‘wyższa konieczność’, żeby weszły do standardów naszych zachowań. Katalizatorem zmiany było przejście milionów Polaków na pracę i naukę zdalną  – podsumowuje Agnieszka Jędrasik - Cieszy natomiast fakt, że te same rozwiązania technologiczne okazały się bardzo przydatne również w życiu prywatnym. Obecnie zadajemy sobie pytanie, czy taka forma komunikacji zostanie z nami na dłużej, gdy już bez obaw będziemy mogli spotykać się na żywo. Z pewnością tęskniliśmy za kontaktami bezpośrednimi i będziemy nadrabiali zaległości w tym zakresie. Pamiętajmy jednak, że w dłuższej perspektywie wygrywa wygoda i użyteczność rozwiązań, co w przypadku komunikatorów jest zdecydowanie spełnione. A jeśli coś jest tak dobre, to po co z tego rezygnować.

***

O AGENCJI STARCOM:

Starcom jest globalną agencją mediową należąca do jednego z trzech największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W oparciu o naszą wiedzę o konsumentach, ich relacjach z markami, mediami i technologiami, tworzymy platformy doświadczeń z markami, rozwijające biznes naszych Klientów. W Polsce Starcom zatrudnia blisko 300 ekspertów i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2016. Obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, wśród których są między innymi: Aflofarm Farmacja Polska, L’Oreal Polska&Baltics, Grupa Żywiec, Stallantis, Totalizator Sportowy, Maspex Wadowice, Allegro.pl, Samsung, ZT Kruszwica, Santander Bank.


Drukuj   E-mail